Klik Nuffnang Ads

Wednesday, December 22, 2010

MAKE A NEW YOU

Salam girls,
Sempena tahun 2011 yang bakal menjelma tak lama lagi, U all dah ade azam baru ke? Kalau boleh kita jangan hanya berazam nak beli kamera DSLR or benda-benda duniawi semata2 tapi kita buat la satu perubahan dalam diri sendiri dan perkara disekeliling kita.

Pernah tak tetibe U aLL terfikir "Arghhh....bosannye hidup aku ni. Setiap hari tengok dan lalui perkara yang sama je (".)


"AKU NAK SESUATU YANG BARU DALAM HIDUP AKU!!!!"


These are MY Suggestions:

CHANGE YOUR ROOM DECORATION
Kalo selama ni bilik kite2 warne krim or putih semata-mata, cube kite try cat warne biru ke ungu ke @ warne kegemaran u all la. Ubah posisi katil dan almari also ye!Baru la mengancam bilik korang tu. Silap2 kite lagi suke duduk dalam bilik dari pegi melepak dengan kawan2.


ini contoh bilik tidur yang boleh di 'make over' kan. Kalau tak de idea, U all boleh search kat internet or belek majalah dekorasi yang ade kat kedai mamak.

CHANGE YOUR HAIR CUT
Tahun 2010, kite dah buat rebonding, so ape kata cube curly ala2 negro, potong style bob, ala panjang mengurai seperti Fazura (saya minat die, ok!) di Tahun 2011 ini? Nampak cool sikit kan.

CHANGE YOUR HIJAB STYLES
Ini yang paling aku suke. If selama ni kite asyik pakai tudung bawal je, cube la try tudung jenis sarung or shawl yang unik2. Jangan terus tak pakai tudung sudah la ye!


kalo bukan seorang yang rajin, boleh beli tudung ni banyak2. RM10@RM15 je kot kalo yang tak berjenama.


kalo rajin melilit shawl, boleh cube gaya ni. tak payah iron dan boleh dipakai berulang kali. :)

CHANGE UR FAVORITE
Atau pun tukar la ape2 kegemaran anda. Dari segi makanan ke warne ke kasut ke jam ke. Contohnya kalo dulu suke warne pink, asyik pakai baju pink je dari siang ke malam, so tahun ni pelbagaikan warne dalam hidup anda. Warna menceriakan hidup anda tau!

Semua ni cuma cadangan saya je, macamne nak ubah mood hidup kite tanpa mengeluarkan belanja besar.

AKHIR SEKALI BAGI YANG TAK HABIS BELAJAR LAGI, KITE BELAJAR LA RAJIN2. JANGAN PONTENG KELAS DAN ASYIK INGAT BF@GF JE. BAGI YANG BEKERJA, BAWA-BAWA LA BERINGAT UNTUK KERJA KUAT DAN SIMPAN DUIT. DUNIA SEKARANG MAKIN MENCABAR BEB!


Terima kasih kalo terbaca enrty ni.

Bubye....

p/s: Semoga doa2 kite2 dimakbulkan di tahun baru ini. Aminn....
Entry kali ni tak de lagu la.

3 comments:

  1. semua dah buat kecuali part beli shawls and blaja rajin-rajin . takut nak pakai shawls . tak reti berfesyen :) akak bagi laa tips pakai shawls . hehe :)

    ReplyDelete
  2. apa yg sy nak yep::
    sy nak bli shawl trend baru (haisshh, dwit ta dew plak)

    sy nak cincin baru dr tunang sy (hek3..ta taw malu)

    sy nak dwit gaji cepat...(da pokai..hihi)

    http://aindzaya.blogspot.com/2010/12/aku-nak-kawin-mak.html

    ReplyDelete