Klik Nuffnang Ads

Sunday, March 20, 2011

NYAHTOKSIK @ DETOKS

Assalamualaikum,

Pernah tak hangpa rasa pening, badan letih-letih, alahan, muka @ badan berjerawat, perut kembung, selulit, masalah berat badan, emosi terlebih, masalah tidur, system imun badan yang lemah?

Dulu aku pernah juga rasa pening dan badan letih. Andaian aku dulu, benda-benda camni normal la bagi seorang student yang berdedikasi. Tapi pada suatu hari, aku beli Majalah Rapi. Belek punya belek, aku terbaca tentang detoks. Kebanyakan tanda-tanda badan bertoksin yang diorang listkan, pernah aku alami.

Lepas tu esoknya lecturer aku cerita tentang toksin yang berkumpul dalam usus besar akibat jarang membuang air besar. Tetiba aku berminat nak try produk-produk buang toksin ni. Mula-mula tu aku beli Green Tea Mint jenama Kinohimitsu. Aku minum seminggu sekali je. Maklumla bajet. Lepas tu aku try beli Juvanex pula. Kalo kita ikut aturan makan yang disyorkan, memang kita akan rasa apa yang Juvanex listkan dalam buku panduannya tu berkesan.

Juvanex ni kita kene minum 7 hari berturut-turut dalam masa 2-3 kali setahun je. Mahal weh benda ni!

Disebabkan benda tu mahal, aku minta la pendapat boifren aku. Nak beli produk detoks ape pula. So die cadangkan aku minum teh hijau Lipton @ Boh je. Murah pun murah. Banyak pun banyak. Tapi teh hijau ni aku minum kadang-kadang je. Maklumla, tak sedap cam makan ais krim.

Lepas tu kan dalam website or online shopping tengah femes detoks tampal kat tapak kaki. Aku tak ketinggalan untuk mecuba. Menarik juga benda tu. Tapi aku tak pakai lama. Malas nak beli online dah kononnya. Tapi beli kat kedai-kedai mahal pula. Then, Bila aku balik rumah, aku tengok mak aku ada beli BioSeed dari GamatEmas. So aku tanpa segan silu, aku amik la dalam 10 paket untuk kegunaan sendiri. Aku ni suke mengamalkan peribahasa jimatkan duit sendiri habiskan duit orang lain. That why la aku amik bioseed 10 paket tu kat mak aku.


Orang cakap puasa pun salah satu proses nyahtoksik juga. Tapi aku cuma puasa time Ramadhan dan time kene ganti puasa je. Sekarang aku maintain minum teh hijau Boh dan Bioseed je.

Kalo korang nak kuruskan badan, aku tak syorkan benda2 camni la. Ade juga kawan-kawan aku yang agak kolot ingat aku suke minum benda-benda sebab nak kurus. Common girls, aku tak rasa aku gemuk pun diabetes apetah lagi. So tak perlu nak diet sampai tak makan nasi sampai seminggu. Oppss...!


Sebenarnya dalam badan kita ni banyak toksik yang kita dapat melalui makanan atau persekitaran. Jaga la kesihatan dari awal. Tak kan nak tunggu gemuk baru nak cari Dr Rozmey kot!


Aku cakap based on pengalaman yang dulunya asyik pening-pening, stress, mengantuk tak tentu hala (tapi aku tak kuat tido) dan rasa letih-letih badan.Try la buang toksin dalam badan tu.


p/s:thanks to juvanex website dan gamatemas website. ini bukan testimoni or jual barang.

5 comments:

  1. hoho..slalu gune detox patch je..huhu..

    **yg coklat tu, akak syufa jual, pomotkan..hee..klau nk order boleh gtau syufa jugak.. :)

    ReplyDelete
  2. haha.. bagos nye cadangan bf.. teh boh lipton je.. haha.. kalo aku pon cadang kn cm tu je.. xde la membazir.. haha

    ReplyDelete
  3. tak pernah pakai detox2 ni..selalu tengok iklan je..tapi nak gak cuba sampai hitam pelekat tuh banyak sangat toksin kot..haha

    ReplyDelete
  4. Kesihatan mmg kena jaga kannnn

    ReplyDelete
  5. hi Nurun, sy mnum teh Dtox (Clenx Tea) yg ada gmbar Mila AF tu. Sblom tdo pekena segelas. Esk pg dah selamat..hehe. tp dua mnggu skali je sy mnum. tp ok laa..mnum ni x de laa mcm dtox tea lain..asyik nak ke toilet aje..huhu

    ReplyDelete