Klik Nuffnang Ads

Tuesday, June 19, 2012

IDEA ; VEIL NIKAH LA PULAK!

Asalamualaikum,

Oh no! Saya juga teruja mahu DIY veil nikah sendiri.

Bahan:
Kain chiffon putih 1.5 meter
beaded secukupnya
Tahap labuh sehingga ke pinggang.

Mak saya tolong guntingkan kain tu jadi bentuk D.
Kitorang guna kaedah try & error jek!
Mula-mula buat lakaran kasar di atas kertas minyak (kertas warne coklat tu)
Bila dah siap POTONG, saya pergi kedai jahit untuk jahit tepi. Kene cas RM2. 
CAKAP DEKAT AKAK TUKANG JAHIT TU "  akak, saya nak jahit tepi tudung"

Reason saya buat veil ni sebab saya tengok harga veil paling murah di Jakel adalah RM150 =(
Tunang saya cakap "nak pakai sekejap je. Jangan membazir."



this is mine. tak tau apa yang akan berlaku pada veil ni.




next: idea for tudung nikah

5 comments: