Klik Nuffnang Ads

Thursday, September 13, 2012

KAD KAHWIN SAYA

Saya + tunang decide untuk tempah kad kahwin di Hulu Langat.
Kami ambil design yang sedia ada di kedai kahwin tu je.
(harga termasuk artwork/sampul bercetak/2 banner)

Kad kahwin kami sangat simple.
 Tak de gambar kartun tersengih, no gambar burung bergayut atau gambar tepak sirih sekalipun.
Asalkan orang ramai faham tujuan kad tu diedarkan.

Masa mula-mula pergi, owner kedai nampak pro je dalam hal-hal kad kahwin ni. 
Layanan pun mesra je.
Dan semalam owner kedai call tunang suruh datang kedai check draft yang dia dah buat. 
Kesimpulan yang saya dapat buat ialah kerja dia tak teliti. 
Tunang cakap banyak gila kesalahannya.
Contoh kesalahan: susunan, ejaan nama salah, peta salah, nombor rumah salah, nama mak saya salah eja, waktu majlis salah. Akhirnya tunang saya betulkan semua sekali yang dia buat. 
Nasib baik tunang pergi semak sendiri. Fuhhh.....
Owner kedai pula dok backing diri sendiri. Dia cakap banyak kali kes salah selepas print sebab customer tak datang semak dan bagi kepercayaan sepenuhnya pada dia. Pada pendapat awak-awak semua, sape yang salah? 

Dan akhirnya saya tidur malam tadi bermimpi pasal kad kahwin saya yang tak menjadi itu. *_*
Harap mimpi tu tak jadi kenyataan. Hihihi....





::saya berdoa koordinat gps yang kitorang bagi pada kedai kad kahwin tu tak salah taip. 
Mengamuk pula tetamu kalau tersesat guna koordinat tu. sekian::

7 comments:

  1. poor... kedai tu ktne u? selagi belum print xpe..kalau da print hancus.. sy pegi kt puchong kanda dinda..layanan biasa2 je..tapi hasil superb.. langsung xrosak

    ReplyDelete
  2. kan..
    pelik kan..
    kenapa dorang tak teliti betul-betul sebelum submit draft tu kat kitee...

    pelik..
    dan..
    geram..

    terus ilang respect kat dorang kan..
    benda kecik je pon..

    ReplyDelete
  3. vendor kad kahwin mmg normal begitu nn. kite yg nk kne check berabis teliti. insyaallah mimpi tu x betul :)

    ReplyDelete
  4. buat kat LH. senang sangat. suma communication thru email. alhamdulillah.. semuanya dah selamat :)

    ReplyDelete
  5. teruknya vendor camtu.. kerja cincai je

    ReplyDelete
  6. memang salah vendor la cenggitu


    visit me
    http://athirahshariffudin.blogspot.com/2012/08/apa-la-sangat-bakti-siswa-ni.html

    ReplyDelete
  7. slh tu mmg biasa.. baik g kedai chek draf tu btol2.. tp kdg2 da chek smpai juling bijik mate pn last2 ble da print out still ade slh skit... huhu..
    insya'allah semua okey..

    hye salam perkenalan...

    eila,

    http://kasutkaca15.blogspot.com/

    ReplyDelete