Klik Nuffnang Ads

Monday, March 5, 2012

DIY: MINI PELAMIN


Asalamualaikum,

Ini adalah mini pelamin yang saya buat sendiri untuk majlis pertunangan saya yang lalu. Simple, senang dan tak perlu kos banyak.


1. beli kain jersey semeter RM3 di Kamdar. saya beli 5 meter
2. Pomander ball DIY sendiri based on cup cake paper.
3. Bola polisterin RM1.00 (small size)
4. Crepe paper putih 50 sen sekeping. boleh dapat 4 kuntum bunga.
5. Kain lapik platform RM9.90 semeter beli di Kamdar
6. Pasu putih RM35.00 di kedai kraftangan. Saya cuma beli satu sebab di rumah memang dah
ada satu.
7. kerusi memang dah ade di rumah.
8. pelita beli di ikea.
9. papan platform (saya ambil di tempat pembuangan sampah/make sure cuci elok-elok)  


klik sini untuk tengok mini pelamin part 2








Mula-mula na letak kerusi macam kat atas tu.
Tapi adik beradik cakap takut tak muat bakal mak mertua nak duduk sekali. So....



Fikir punye fikir, maka wujud la idea seperti di atas. Sebenarnya tu meja ala jepun mak saya punya. Tapi adik-adik modify jadi ala-ala kerusi panjang. ^_^

Excited juga buat pelamin sendiri ni.
Rasa puas hati walaupun simple dan seadaanya je.
Yang paling best bila sekarang dah ada tunang. *Gatal*

And now i'm bride to be. Hihihi....





Nanti na update DIY hantaran & etc...

5 comments: