Klik Nuffnang Ads

Tuesday, November 7, 2017

Zaskia pun pakai Cetaphil Lotion

ok ini bukan iklan berbayar tau. aku suka buat review kalau barang tu memang patut disebarkan kebaikkannya ke sekian alam. wah gitu!

aku sebenarnya taktau zaskia (anak aku yang kecik ni) ada eczema ke apa. tapi macam ruam-ruam gatal je kat celah pelipat tangan dan bontot dia. zaskia ni pulak pantang aku lambat pakai seluar dia je, mula la nak garu bontot dia. geram betul aku. bila dah siap pakai seluar takde pulak dia nak garu bontot dia tu. mula-mula aku sapu lotion pink je. tapi tengok masih sama beruam juga pelipat dan bontot dia tu. sapu krim putih apa tah aku dapat dekat klinik pun tak jalan. lepas tu aku tanya nurse klinik nak pakai apa lagi, nurse syorkn beli cetaphil. aku tengok dekat watson dan caring farmasi macam mahal je. so suami aku beli dekat shopee. murah la sikit! kita kene jadi pengguna bijak uols!

bermulalah kisah pengunaan cetaphil baby pada badan zaskia. setiap kali lepas tukar pampers dan mandi je memang aku sapu lotion ni dekat dia. nampak juga la perubahannya. kulit die yang beruam tu lebih moist dan tiada lagi kemerahan. bau lotion ni pun sedap je. soft baunya. so aku sangat la recommended pada sesiapa yang ada baby dengan masalah ruam panas. kalau dulu kulit zaskia kering dan dia suka garu pelipat tangan dia time menyusu, sekarang tidak lagi.

jadi aku rasa korang yang baca sini pun patut beli juga. yang pasti lotion ni paraben free. sapu kat muka baby pun selamat uols!


1 comment:

  1. sy guna yg jenis krim tu... suka sgt sbb kurang bau n berminyak

    ReplyDelete