Klik Nuffnang Ads

Saturday, January 8, 2011

GREEN EARTH

Salam semua,

Sekarang ini kerajaan sibuk kempen tanpa beg plastik setiap Sabtu kat seluruh negara. Tapi kalo tak silap aku, di Penang dan Selangor dah lama praktikkan kempen gini. Aku rasa 'style' je bila negara kita pun dah ada kempen camni.

If u all perasan, time kite 'cucuk' duit di ATM pun ade kempen jangan print resit untuk jimatkan kertas. Tapi aku print juga.

Masa aku sekolah dulu, ada juga pertandingan kelas siapa yang dapat kumpul surat khabar lama sebanyak mungkin. So aku pun rajin juga la bawa surat khabar lama dari rumah untuk menambah koleksi kelas aku.*Semangat beb! Tapi tak menang pon! T_T

Walaupun kempen ni nampak satu usaha murni lagi sesuci Asmara, aku rasa membebankan juga bagi yang lupa bawa beg plastik bcoz kene bayar 20 sen untuk beli plastik. So u all kene prepare recycle bag dalam kereta ya! Pengusaha beg plastik pun mesti mengalami kesan juga disebabkan kempen ini. Erm, macam mana la student Kejuruteraan Mekanikal Plastik nak cari keje lepas habis belajar nanti.

Dan sebagai pengguna berhemah lagi menawan, aku suke je dengan kempen like this sebab bagi aku bila kite bawa recycle bag untuk shopping, nampak 'cool' je. *Bajet artis. Hahahha....


kadang-kadang aku pun tak buang sampah ikut tong sampah yang ditentukan. betul la orang tua-tua cakap, disiplin itu penting!



p/s: gambar diambil dari Encik Google.


Thanks for reading!

No comments:

Post a Comment