Klik Nuffnang Ads

Saturday, January 1, 2011

PASTA

Salam semua,

Today aku mahu share tentang pasta. U all penah makan tak?
Pasta ni berasal dari Itali. Biasanya ia terdapat dalam jenis kering (siap packing di supermarket) atau basah (kite uli sendiri tepung dan giling2 atas adunannya).
ACTUALLY, aku bukan la minat sangat makan pasta. Aku juga jarang order pasta di restoran. Tapi kalo mak aku masak, aku makan je la kan. *Rezeki jangan ditolak.

Ape yang aku tahu, mak aku tak masak pasta@spagethi@macaroni gune Prego tapi guna tomato pure. Makanan ni juga terdapat dalam pelbagai bentuk dan ukuran. Ade yang kerinting, ade yang macam straw dan cam skru driver pun ade. Pasta dijadikan pelbagai hidangan setelah kite masak dengan cara merebusnya sampai kenyal.


pasta makanan laut ini boleh ditemui di New York Deli, One Utama. *Nyum-nyum....



aku disebalik pasta Si Dia









p/s:jika u all teringin makan pasta, boleh makan di kedai yang serve pasta ye!kalo nak masak sendiri, sila2 kan lah beli bahan2 di supermarket.


Terima kasih jika terbaca.

4 comments:

  1. Memang suka ni makan pasta..tapi best kalo sendiri yang masak kan Sis..hehe

    ReplyDelete
  2. suka gak pasta tp dah lama tak makan sbb en.hubby tak suka...so, tak pernah singgah restoran yg ada pasta ni..nk masak pun cam tak berbaloi je...

    ReplyDelete